Ahad, 2 Januari 2011

EPISOD BARU

2hb/january/2011 jam 10.37

DAH MASUK HARI KE-DUA TAHUN 2011.... pantasnya masa berlalu dan terbuang begitu aje... hehehehe apa daa ini la yg dikatakan CAKAP TARA RUPA BIKIN PUNYA DEDOR..
ini hari aku bangun AWAL luar dari kebiasaan, dan membuat kerja2 kebajikan di rumah. Kemas luar rumah dengan segala rumput jadi mangsa aku. Habis mereka kena cantas dengan rakusnya, dalam kerakusan itu OTAK AKU MENERAWANG jauh. Esok hari SENIN, apa yang nk aku mulakan esok..

yer la kan esok hari SENIN, anak aku si putery alya nk sgt ke sekolah. Usianya baru 5 TAHUN dah XCITED sgt nk pi sekolah. huhuhu ilang lagi sorang yang sentiasa mangganggu urusan bisnes di waktu pagi.Pasti esok aku rasa sunyi duk umah.. hehehe yesss alya sekolah esok, nak ku tgk apa PELABAGAI dia dengan segala karenah utk NAK BALIK... mcm aku kecik2 dulu lah.. mak aku, aku tarik sekali ngadap "SCREEN HIJAU" di TABIKA SRI RUSA...
dalam otak aku meneroka jauh ntah kemana sambil tangan merembat rumput-rumput di laman rumah, wife aku MENGGORENG PISANG... kelentang kelentung bunyi senduk bergaduh dengan kuali. Macam-macam bunyi lah kuar, sekali dgr la jugak anak-anak MENGKECOHKAN lagi suasana dalam rumah. si kecik melalak "AYAHHHHHHH" dah lencun ni. hehehehe aku diam kan aje

ok, sambung balik dgn OTAK aku punya menerawang ke ruang SATU SUDUT. di mana aku membayankan aku SEDANG JUAL KOPI BERSENDIRIAN. Teringat aku ketika itu aku cukup2 senang dan santai.. tiada perkara lain yang aku fikirkan. 1 hari jer aku bleh dpt profit RM 100 hingga RM200 itu pun hanya memperuntukkan masa 4 jam sehari.
andai, aku mulakan sekali dengan CARA dan KAEDAH itu maka CASH FLOW aku sentiasa tidak menghampiri figure NEGATIF. Tika itu bukan kata NAK MEWAH, tapi cukup SELESA dan sgt2 enjoy. Ibarat duduk dalam DUNIA SENDIRI.. hanya bertemankan TEMAN ONLINE ketika waktu santai.. alahai bestnya kan kan kan

tindakan esok, maka aku dengan AZAM nya MULAI ESOK aku akan bertindak dengan KERAKUSAN aku seperti aku mencantas segala rumput-rumput ini. agaknya kalau rumput ini boleh bercakap... pasti dia akan cakap "EZONE APA YANG KAU FIKIRKAN TU LAKUKAN AJE... DAH BETUL JALAN ITU".... ye la kan. buat apa aku NK SUSAH2 FIKIRKAN HAL LAIN... sedangkan aku ada LIFE AKU SENDIRI.. pergi LAKKNAT lah mereka yang TIDUR NYENYAK ITU..... LAHANAT..
ok geng, wife aku kata KOPI DAH SEJUK... PISANG GORENG pun dah laku... nk kena cepat ni.. kalau tau KEMPUNAN aku. maklumlah ANAK SULONG aku ni lebih kurang SELERA aku jer.. hehehe

MANIFESTONYA... apa yang ingin aku sampaikan di sini, LAKUKAN LAH APA YANG KITA MINAT.. jangan paksa diri melakukan perkara yang kita tidak minat. kelak itu akan menyiksa dan menyukar kan kamu nanti... setiap KEGEMBIRAAN itu lahirnya dari MINAT kamu terhadap sesuatu pekerjaan yang kamu SUKA. RENUNGI LAH DIRI SENDIRI DAN TANYA PADA DIRI ANDA... tak perlu lihat pada CERMIN.. cukup membayangkan diri anda sesuai di tempat mana... ITU LAH LOKASI yang harus anda tuju..
bye.. bertemu lagi episod akan datang... pergh mcm wartawan GLAMER gamaknya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan