Selasa, 3 Mei 2011

S.E.L.F.I.S.H


salam... apa khabar teman semua.. saat ini jam 2.56 pagi aku masih lagi ngadap FACEBOOK.. hehe dah jadi satu kemestian dan boleh juga dikatakan satu keperluan... keperluan yang lebih kepada 2 way communication..


agak lama juga tak ku jenguk BELOG aku ni... sbb sibuk dgn FACEBOOKER... utk kali ni aku banyak gak dalam kepala ni utk di curahkan. tapi biarlah aku luahkan apa yang TERBUKU dalam hati ini.. mcm TAJUK kat atas tu.. korang tgk la tajuk tu.. malas nak aku type kat sini.. hehehe ok.... baca dulu petikan ini...

"kerana kemajuan sesungguhnya lebih menyukai orang yang berani, dan orang yang berani DI PANDU OLEH CAHAYA MEREKA SENDIRI. Ini berlaku bagi hal yang kecil mahupun besar, Dan anda mampu menghapuskan frasa "webster" tanpa memerhatikan, atau dengan mengorbankan orang lain. sikap MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI, dalam definasi yang sesuai dengan tujuan kita, pada akhirnya berkemungkinan anda untuk menjadi lebih MURAH HATI dan mendukung orang lain dari sebelumnya" oleh THOMAS J.LEONARD..


mmg agak sukar nk paham ayat atas tu... agak2 korang la apa yang cuba di sampaikan si thomas ni tentang SELFISH ni.. atau SI SELFISH ini.. kalau makna lain SI ANAK IKAN namanya.. hehehe.. tapi tak kan la anak ikan.. 

selalunya RAMAI yang salah anggap tentang istilah PENTINGKAN DIRI SENDIRI atau MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI.. kerana kita perlu lihat dari pelbagai sudut... lihat sahaja apa yang berlaku pada diri korang dan kawan2 korang.. cuba perhatikan??? adakah mereka ini sedemikian.. apakah tujuan mereka yng korang anggap SELFISH ni.. adakalanya mereka ini bertujuan POSITIF... demi untuk KEBAIKAN bukan UTK KEHANCURAN...

yaaa... mmg aku pentingkan diri sendiri.. mmg... apa salah aku.. HAK aku lah nk jadi apa pun.. sbb jelas apa yang THOMAS tu cakap... "kerana kemajuan sesungguhnya lebih menyukai ORANG YANG BERANI, sbbnya ORANG BERANI ini di PANDU OLEH CAHAYA MEREKA SENDIRI"... jelasss.... aku sgt2 setuju dgn kata2 ini.. sbb org yang pentingkan diri sendiri ini ada PRINSIP... ada KAEDAH.. ada KEPERLUAN... ada MATLAMAT.. yang bukan sahaja utk diri mereka.. TAPI UTK ORANG YANG BERADA DI KELILING NYA... so?? MASIH LAGI NK BANGGA nak riak dgn megah nk jadi ANAK IKAN... hehehehe dah lalut dah ni...



dan.. nk aku pesan juga.. kalau tak tahu makna SELFISH ni.. baik jangan sebut... sbb yang patutnya kau NI EGO... yess EGO... jgn nk ngaku SELFISH.. anak ikan mmg layak utk diri kau, yang tggu tuan bagi makan apa sahaja kau bedal... EGO DALAM ERTI KATA SEBENAR.. itu yang layak utk KAU .. tak nak ngaku silap.. tak nak mohon maaf... asyik diri sahaja yang ngaku betul.. org mcm ni pada aku layaknya ELOK JADI LEMBU jer... yg tggu tuannya bagi makan.. maaf.. bukan nk samakan manusia ni mcm lembu... perangai je yang hampir sama mcm lembu...



EGO... broo.. tolong jangan EGO. kalau terdesak pun nk cari makan. please cari sumber lain.. hari ni berita.. 40 RIBU RAKYAT asing kerja di ladang.. apa kau malu ker nak kerja ladang.. mereka ni lebih MULIA dari kau ni yang tak tahu malu.. ehhh aku ni tujukan kat sapa pulak ni... hahahaha dah OVER LALOK dah ni.. ni pasti aku belasah MURTABAK DAGING tadi ni.....

baik lah... kepada mereka yang PAHAM.. sure mereka senyum sinis.. kepada yang tak paham tu.. fhm2 kan lah apa MESEJ yang nk aku smpikan ni...

MORAL OF STORY... jangan sebut kalau tak tahu makna... TAU SEBUT SELFISH.. tapi tak tahu makna sebenar.... hehehehe yang kau maksudkan tu... sebenarnya BODOH TAK RETI NAK DI AJAR.. BANGANG TAK TAHU DIRI TU BANGANG.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan