Jumaat, 31 Disember 2010

bye bye 2010......

bye bye 2010.... huhuhu apa nk aku bebel ini kali.... lagi beberapa jam saja lagi kita semua masuk tahun 2011... dan secara tidak langsung yang tidak boleh di elak kan... maka kita meninggalkan hari semalam dengan penuh kenangan, penuh igauan, penuh kekesalan, penuh kesedihan, penuh senyuman, penuh penuh penuh laaa segalanya....

namun ada sesuatu yg HARUS di tanya pada diri sendiri.... apa AZAM tahun ini yang dah aku CAPAI?? ishhh x ada rupanya... huhuhuu.. namun sedikit bekalan yang boleh aku bawa ke esok (2011).... timbang balik canak congak utk tahun ini lebih kepada PRAKTIKAL la gamaknya..... penuh dgn PROSES PEMBELAJARAN, PROSES PEMAHAMAN.... dan seterusnya LANGKAH BERTINDAK..

2010.... tahun yg penuh cabaran, penuh dugaan, penuh kejutan, penuh apa lagi yerrrr.... kocek penuh... tapi  BOCOR nya lagi besar... yer la kan.. ini tahun segala KOS NAIK.. dan BERTAMBAH-TAMBAH... sedangkan yang MASUK ciput... apa pun syukut kepada ALLAH yang sentiasa memberikan aku KUNCI dan PINTU REZEKI..... terima kasih ALLAH.....

2010... kehidupan yang secara AVERAGE nya,,, aku cukup happy dengan apa yang aku LALUI.... lagi-lagi di hujung2 tahun ini.. ada saja ENDING yang di luar jangkaan... yang ini aku berterima kasih kepada mereka-mereka yang tidak jemu memberikan sokongan utk aku terus berjuang... BERJUANG??? apa yang aku perjuangkan yeaaa..... mcm pahlawan la pulak...

2010... usia aku semakin meningkat.... fizikal MUNGKIN maintain lagi lah.... keupayaan SEMAKIN HEBAT kot... PENGALAMAN semakin bertambah.. keyakinan semakin KUAT.. kelemahan tetap adalaaa.... yer la kan x ada manusia yg perfect 100%.. namun itu bukan alasan lah. usaha aku utk perbaiki kelemahan yang ada...

2010... tahun yang penuh tragis... arwah atuk kesayangan telah meninggalkan aku buat selamanya.... dua orang pakcik sepermainan aku pun telah meninggal dunia.... AL-FATIHAH utk arwah.. semoga roh kalian di tempatkan di golongan yang soleh....  AKU?? ntah bila la akan di panggil ILLAHI... ya ALLAH aku mohon kepada MU.. berikan aku kekuatan dan keyakinan utk hadapi segalanya...

2010.. 2010.... apalagi yaaaa..... mmmhhhhh rasanya dlm 365 hari yang dh berlalu.. tiada apapun yang boleh aku BANGGAKAN... namun aku bersyukur dgn ending nya aku dpt bertemu satu KAEDAH yang boleh berikan aku satu SINAR... SINARRR HARAPAANNNNN..... SINAR KEBAHAGIAAN..... bukan nk kejar kekayaan... sekadar nk hidup penuh KETENANGAN, penuh KEMENANGAN, penuh KENANGAN, penuh KEKENYANGAN.... hehehehe ayuhhhhhh

setelah aku baca balik apa yang aku RAPU ni,,,, kesimpulan yang boleh aku berikan.... HIDUP AKU TAK PERLU LAH DI SEDIHKAN... sbb aku BAHAGIA.... so... utk 2011 bermulalah saru EPISOD baru.... dan tak perlulah aku nk BERAZAM dan sebagainya lah.. cukup aku SASARKAN SEBUAH KEHIDUPAN yang penuh MAKNA....

HORAAAYYYY bye bye byeee 2010............ bertemu KITA esok 2011....... 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan