Jumaat, 10 September 2010

SYAWAL PERTAMA

SYUKUR ALHAMDULILLAH....

di panjangkan umur dengan nafas yang DEBOR2 di pagi syawal pertama.. mmg aku KALIBUT sbb dh terbabas hingga jam 8 pagi.. apa lagi mandi koboi dan pickup anak2 ako ke masjid hijau di seksyen 9 Bandar Baru Bangi.... jalan sikit punya lengang x ada kreta.. JAM dah hampir 9.20... sure ini kali aku dah terlewat la lagi mcm tahun2 sebelum ini... hahahaha

sampai aje kat masjid.. aku dgn selambur park dlm wlupun ramai sgt2 ummat... cilok sana cilok sini ada la parking kosong baik punya park... berundur la ibarat pemandu profesional dgn tahap KONFIDEN GILA BADAK.... GEDEGANGGGGG!!!! ayoyai aku sudah lajak REVERSE daaa... tercabot EXJOST MOVE aku... no halll laaaa..... yg penting solat syawal dulu.... berlari2 anak dgn anak2 ako gi amik wudhu... jemaah dah amik shaf utk tunaikan solat..... dah anak no2 pulak sakit pewottt nak ek ek.... ayoyaiii.... sudahnya ako sempat la solat gak berhampiran tandas..... pergh dah itu tempat yang selayaknya ako.... BESTTT 

FASA KE-2.... selesai solat pecut amik wife dan puteri comey ako... dowang pun belum ready lagi.. layan la FB jap.. hehehe... bila dah siap baru aku gerak ke rumah AYAH DAN IBU ako kat seberang taman ajer... sampai jea... aku dgn selamber x bg salam masuk dapor.... MAKAN ARRRHHHHHHHHH.... ketupat, lemang, rendang ayam n daging... SEAFOOD x ada la pulak.. aduyaiii napa la x ada ketam n sotong.... 

FASA KE-3... biasa lah bila dah kenyang sesi minta maaf dan bergambar la oi oi... mata merah nahan sedeh minta maaf dan segala mcm la adat istiadat dan budaya ISLAM.... ku lihat org tua ku dah semakin berusia.. namun aku belum berbakti sepenuhnya... percayala MAK n ABAH... anak mu akan buktikan yang terbaik utk hari2 mendatang... timbulnya keazaman yang TAHAP MELAMPAU... utk menebus segala kesalahan dan kesilapan masa lampau... ok cukup ada yg OFF RECORD daaaa

FASA KE-4... biasanya aku balik umah tidor daa.... tapi ini kali merayap carik selipar... x jumpak kedai tutop... hantu punya dowang... dah aku pakai selipar jopun.. hehehe hantam ahhhh...

dan sekian utk lapuran EZONE... kang aku update la lagi yeeeeee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan