Rabu, 15 September 2010

KISAH AKU INI HARI.......

salam teman.... dlm tak diam dah masuk hari ke 6 syawal esok dah... cepatnya masa berlalu kan kan kannnnn..

OK utk hari ini... ada sedikit KISAH BENAR yang cuba aku rungkai kan sedikit yeaaa.... al-maklum tersebut la ini hari aku ke CAR WASH... atas tujuan nak basuh kreta la lol.... dan waktu itu sekitar jam 12.10 tgh hari lah... lokasi JALAN REKO, KAJANG...

maka apabila ako sampai jer tmpt tu... ku lihat line clear.. hanya sebijik motor milik JPA kawasaki ninja 250R kaler oren beb.. cun cun.. ada sorang yg berumur.. ku beri salam.. dia pun jawab dgn manisnya.... aku ni kan peramah... sesekali aku pun puji laa... cantik motor ni... rupanya pakcik ni pun peramah jugak la mcm ako...

dari cerita punya cerita kosong... aku kasi soklan cepumas... " pakcik berapa lama dah kerja JPA ni." dia jwb " dah hmpir 10 tahun, ofis kat klang... dan rumah kat KUALA SELANGOR"... mak ai. dlm hati aku berkata "10 tahun ulang alik dari Kuala ke Klang... mmg giler ini orang".. tapi itulah reality nya... dah la dia maklumkan kan GAJI CIPUT.. tapi di sebabkan MINAT NAK CURAHKAN BAKTI KEPADA MASYARAKAT... alhamdulillah rezeki sentiasa cukup.... "atas kita aja untuk mencorakkan hidup kita:"... pergh ini ayat mmg x bleh blahhhh...
dan.... ako semakin rancak berbual utk selami hati org tua ini... yg aku nmpk cukup SIHAT dari segi FIZIKAL n MENTAL wlupun dah berumur dlm lingkungan hampir 50 gamaknya.... atas perbualan ini aku SHORT LIST KAN apa yg terpacul kat mulut dia untuk renungan bersama :-
  • KALAU BEKERJA SEMATA-MATA NAK DUIT SURE X AKAN KEKAL LAMA..
  • KALAU BEKERJA UNTUK MENCURAHKAN KERINGAT DAN BAKTI... SURE LAMA..
  • BIAR DAPATNYA SECUPAK... BELANJA NYA PUN SECUPAK... dari DAPAT SEGANTANG belanjanya BERGUNI-GUNI PULA...
  • DISIPLIN DIRI asas kejayaan HIDUP..
  • GAJI BERIBU BELUM TENTU CUKUP andai khidmat yang kita lakukan TIDAK IKHLAS..
mak aiiiiii.... ini apa punya QALAMULLAH ya ALLAH.... sungguh luar biasa rezeki yang kau berikan kepada ako... sedar ako.... itulah HIDUP AKO SEBELUM INI... kau kasi REMIND balik dengan hamba mu yang duduk di KUALA SELANGOR... boleh dia basuh motor di KAJANG.. dan di pertemukan kepada ako... TERIMA KASIH ALLAH... 
kesimpulan nya.... mmg ako sgt2 bersetuju dengan apa yang di perkatakan pakcik tu... dulu gaji aku BERIBU.... masih gak x cukup.... kini aku hanya mencari rezeki untuk KEPERLUAN HIDUP... syukur ALHAMDULILLAH... atas izin MU YA ALLAH.... sehingga hari ini aku cukup TENANG dgn apa yang aku perolehi,,, duduk rumah, kerja sendiri, masa bebas, dan segala mcm laaaahhhh.... aku yang mencorakkkan... bukan org lain.. MAKA JALAN YANG AKU PILIH INI... adalah JALAN YG CUKUP BAIK UNTUK AKU... terima kasih ALLAH.. syukur pada MU..

oleh itu.... aku x sanggup kehilangan semua ini.... maka aku telah besedia untuk menghadapi apa jua rintangan yang akan datang... yang aku pilih QUALITY... bukannya QUANTITY.... 

kepada sahabat2... percayalah.... apa yang berlaku akan smpi ke titik NOKTAH nya.... wasalamm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan