Selasa, 31 Ogos 2010

SALAM KEMERDEKAAN

Salam semua...

Hari ini 31/8 negara MELAYU menyambut kemerdekaan nya yang ke-53.. dengan sambutan yang AGAK DINGIN dan tiada KEMERIAHAN seperti MASA LAMPAU. mungkin faktor masa yang kali ini di sambut pada bulan RAMADAN. Mungkin faktor keletihan yang menahan diri dari melibatkan aktiviti KEMERDEKAAN. Mungkin atau adakah semangat PATRIOTIK kini semakin  luntur Mungkin GENERASI MILENIUM tidak ada minat untuk MELIHAT SEJARAH. terlampau banyak mungkin.

Persoalan yang bermain di benak ku. Bagaimana lagi 10 tahun atau 50 tahun akan datang cara MERDEKA di sambut. Andai ini lah situasi yang berlaku pada waktu sekarang, percayalah SAMBUTAN KEMERDEKAAN tidak akan di adakan lagi. Sedihnya kan... Generasi BANGSA MELAYU semakin jauh dari semangat perjuangan.

Dalam mengopak minda diri sendiri.. apa harus ku lakukan?? Tiada apa sebenarnya yang boleh aku lakukan. Melainkan dengan satu cara sahaja. LUAHKAN HATI ini, LUAHKAN SEMANGAT ini, LUAHKAN APA YANG TERBUKU dalam hati di RUANGAN ini. 

Tiada siapa yang berminat untuk membaca isu yg remeh dan tidak langsung menarik ini. Namun aku telah pun melakukan SATU LANGKAH untuk menyedarkan ANAK-ANAK aku..

Sekian salam MERDEKA MERDEKA khas untuk MELAYU..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan